منوی دسته بندی

آموزش نرم افزار شبیه ساز ماشین سی ان سی sscnc

آموزش نرم افزار sscnc به همراه آموزش برنامه نویسی ماشین های سی ان سی + فیلم آموزشی + دانلود نرم افزار sscnc

در این مقاله قصد داریم تا به معرفی و آموزش نرم افزار sscnc بپردازیم. نرم افزار sscnc محصول شرکت swansoft است که امکانات بی نظیری برای کاربران خود فراهم می آورد تا بتوانند بدون نیاز به ماشین سی ان سی واقعی، نحوه برنامه نویسی و کار با آن را آموزش ببینند.

نکته منحصر به فرد دوره ی آموزش نرم افزار sscnc حاضر این است که در کنار آموزش کنترلر Fanuc 18M ، برنامه نویسی ماشین های سی ان سی نیز همزمان آموزش داده می شود. از این رو  مفتخریم که یکی از کامل ترین دوره های آموزشی حوزه آموزش ماشین های سی ان سی را برای شما عزیزان فراهم آورده ایم.

      معرفی دوره آموزش نرم افزار sscnc                                         

اگر به دنبال یادگیری مهارت برنامه نویسی ماشین های سی ان سی هستید، قبل از تهیه آموزش، چند دقیقه وقت بگذارید و ادامه مطلب را مطالعه کنید.

در حالت کلی یک ماشین سی ان سی از دو قسمت اصلی تشکیل شده است:

       1.بخش مکانیکی

        2.کنترلر

آموزش نرم افزار sscnc

آموزش نرم افزار sscnc

منظور ما از بخش مکانیکی قسمت هایی است که فعالیت های ماشین کاری اعم از حرکت محورها، سیستم هیدرولیکی و نیوماتیکی و… را برای رسیدن به قطعه مورد نظر مطابق با برنامه نوشته شده انجام می دهند.

 

در مورد کنترلر نیز باید این طوری گفت که کنترلر ماشین سی ان سی به عنوان مغز متفکر ماشین عمل می کند.

به این صورت که یک برنامه در قالب جی کد به کنترلر ارسال شده، سپس در کنترلر پردازش و بر اساس کدهای نوشته شده دستورات لازم به بخش های مختلف ماشین سی ان سی یا همان بخش های مکانیکی و هیدرولیکی و … ارسال و قطعه ما ماشین کاری و تولید می شود.

کنترلر ماشین سی ان سی

یادآوری این نکته ضروری است که ما فقط اسم مربوط به هر شرکت را در لیست آورده ایم. در حالی که هر کدام از کنترلرها سری های مختلفی دارند مانند: FANUC 18M , FANUC 18T , FANUC 21T , … ولی ما فقط یک بار می نویسیم FANUC . شما با مراجعه به نرم افزار می توانید سری های مربوط به هر کنترلر را مشاهده کنید.

FANUC /SIEMENS /MAZAK /EZ MOTION /MITSUBISHI /FAGOR /HAAS /PA /ROMI/ HEIDENHEIN /DECKEL /NCT /MORI /SEIKI /HNC /KND /GSK /DASEN /WA /RENHE /SKY /   SANYING /GREAT /JUSEN         

یکی از مزایای نرم افزار sscnc این است که هر دو ماشین سی ان سی فرز و تراش را دارد.

نرم افزار sscnc

در این دوره آموزش نرم افزار sscnc برنامه نویسی و نحوه کار با کنترلر فانوک 18M با استفاده از  شبیه ساز سی ان سی sscnc آموزش داده می شود. این کنترلر برای یک ماشین فرز سی ان سی 3 محور استفاده شده است.

سوال برخی از دوستان در مورد دوره آموزش نرم افزار sscnc:

سوال اول: ما اگر این دوره آموزشی را یاد بگیریم، آیا قادر خواهیم بود با یک ماشین تراش سی ان سی را هم برنامه نویسی کنیم؟

پاسخ: ما در این دوره آموزشی برنامه نویسی یک ماشین فرز سی ان سی 3 محوره با کنترلر فانوک را یاد می گیریم. دستگاه های تراش سی ان سی در حالت معمول به صورت 2 محوره هستند. بنابراین شما با یادگیری برنامه نویسی یک ماشین سی ان 3 محوره، حتما راحت تر یک ماشین تراش سی ان سی با 2 محور کنترل را برنامه نویسی خواهید کرد.


سوال دوم: اگر کسی برنامه نویسی یک ماشین سی ان سی با کنترلر فانوک را آموزش ببیند، آیا قادر خواهد بود یک کنترلر دیگر غیر از فانوک را هم برنامه نویسی کند؟

پاسخ: در حالت کلی برنامه نویسی ماشین های سی ان سی و همچنین کار با کنترلرها یک سری اصول پایه و مشترک بین تمامی ماشین های ی ان سی و کنترلرها دارد که با یادگیری یکی از کنترلرها ، برای یادگیری کار با یک کنترلر دیگر زمان بسیار کمتری صرف خواهد شد. چون شما مفاهیم اصلی و مشترک بین کنترلرها را آموزش دیده اید.

ما به عنوان ارایه دهنده این آموزش تضمین می کنیم در صورت عدم رضایت شما از این دوره ی آموزشی(به هر دلیلی) تمام مبلغ پرداختی را با رضایت کامل به شما برمی گردانیم.(فقط در صورت صلاحدید دلیل خودتان را جهت بهبود و کامل کردن آموزش بیان فرمایید.)

سرفصل های دوره:

معرفی بخش های مختلف کنترلر و عملکرد هر کدام از آنها همراه با برنامه نویسی به صورت کاملا پروژه محور و کاربردی آموزش داده شده است که این امر آموزش عمیق تر و پایدارتری را به همراه خواهد داشت.

  1.  معرفی وضعیت های کنترلر
  2. معرفی نکات اولیه و پایه ای کار با ماشین سی ان سی
  3. معرفی نقطه صفر قطعه کار
  4. تعریف چند محوره  بودن ماشین های سی ان سی
  5. شروع برنامه نویسی با Gکد و Mکدها
  6. ساختار برنامه نویسی
  7.  جبران شعاع ابزار  و کدهای آن
  8. جبران اختلاف طول ابزارها و کدهای آن

9. برنامه فرعی

10. تمرین

11. سیکل های سوراخکاری G81

12.  سیکل های سوراخکاری G82 و G83

13. مختصات قطبی و انتقال نقطه صفر قطعه کار

14. Fillet وChamfer فرمان و تمرین

15. محاسبه سرعت پیشروی و سرعت اسپیندل و توضیحات تکمیلی

16. قلاویزکاری

اگر بعد از مطالعه مطالب فوق تصمیم به تهیه ی دوره ی گرفته اید، می توانید روی تهیه آموزش کلیک کنید. تهیه ی بسته های آموزشی هیچ وقت هزینه نیست، بلکه سرمایه گذاری روی خودتان است.

مدرس: مهندس علی عسگری

زمان آموزش: 4 ساعت

قیمت دوره:399,000 تومان

نسخه 7.2.2.0 این نرم افزار که مشکلی از بابت اجرا ندارد در اختیار شما عزیزان قرار می گیرد(تست شده با ویندوز 7/8/10/11).

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Solve : *
24 + 26 =